ZMIANY W PODATKU VAT 2017
użytkownik : admin
dnia : 2017-01-16 11:03

Szanowni Państwo!

Serdecznie zapraszamy na szkolenie pt.:

ZMIANY W PODATKU VAT 2017
 
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują zmiany wprowadzone ustawą z dnia 1 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Ustawa ta wprowadziła wiele istotnych zmian w przepisach ustawy o VAT. Ponadto z dniem 1 stycznia 2017 r. weszło w życie kilka rozporządzeń wykonawczych w zakresie podatku VAT. Celem niniejszego szkolenia będzie szczegółowe umówienie przedmiotowych zmian.
 
1. Przedłużenie stosowania podwyższonych stawek podatku VAT do końca 2018 r.
2. Podwyższenie limitu uprawniającego do korzystania ze zwolnienia podmiotowego do 200.000 zł.
3. Objęcie odwrotnym obciążeniem znacznej części robót budowlanych, jeżeli są wykonywane przez podwykonawców.
4. Zmiany w katalogu towarów objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia poprzez włączenie do niego między innymi srebra, złota, platyny oraz procesorów.
5. Likwidacja zwolnień od podatku obejmujących usługi stanowiące element zwolnionych od podatku usług finansowych i ubezpieczeniowych.
6. Zmiana sposobu odliczania – jako kwot podatku naliczonego - kwot podatku należnego, które nie zostały uwzględnione we właściwej deklaracji VAT.
7. Zmiany w zakresie przepisów dotyczących zwrotu podatku obejmujące między innymi: doprecyzowanie przepisu umożliwiającego wydłużenie terminu zwrotu różnicy podatku, ograniczenie możliwości skracania terminu zwrotu różnicy podatku do 25 dni,
likwidację dodatkowego zobowiązania podatkowego nakładanego na podatników, którzy nie wypełnili obowiązku korekty podatku odliczonego z nieuregulowanej faktury.
8. Wprowadzenie instytucji odpowiedzialności solidarnej pełnomocnika podatnika.
9. Dodanie przepisów określających nowe przesłanki wykreślania podatników z rejestru podatników VAT.
10. Określenie nowych przypadków usuwania podatników z rejestru czynnych podatników VAT z jednoczesnym pozostawieniem ich w rejestrze ze statusem podatników VAT zwolnionych.
11. Wprowadzenie nowych wzorów dokumentów rejestracyjnych.
12. Likwidacja możliwości składania kwartalnych deklaracji VAT przez podatników innych niż mali podatnicy.
13. Wyłączenie składania deklaracji kwartalnych przez podatników rozpoczynających wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu.
14. Rozszerzenie stosowania wyłączenia możliwości składania deklaracji kwartalnych.
15. Nowe wzory deklaracji dla podatku od towarów i usług.
16. Zmiany w katalogu towarów objętych solidarną odpowiedzialnością.
17. Nowe zasady rozpoczęcia składania deklaracji miesięcznych przez podatników, którzy utracili prawo do stosowania metody kasowej lub zrezygnowali z tej metody.
18. Wprowadzenie obowiązku składania deklaracji w formie elektronicznej dla niektórych podatników.
19. Wprowadzenie obowiązku składania informacji podsumowujących w formie elektronicznej.
20. Wprowadzenie nowych wzorów informacji podsumowujących.
21. Likwidacja możliwości składania informacji podsumowujących VAT-UE za okresy kwartalne.
22. Nowe warunki wyłączenia odpowiedzialności solidarnej.
23. Wprowadzenie wzorów upoważnienia do przekazywania organom podatkowym lub organom kontroli skarbowej informacji o wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunku oraz oświadczenia o cofnięciu tego upoważnienia.
24. Ograniczenie możliwości złożenia kaucji gwarancyjnej przez niektóre podmioty.
25. Nowy wzór wniosku w sprawie kaucji gwarancyjnej.
26. Dodanie przepisów o dodatkowym zobowiązaniu podatkowym (sankcje).
27. Zmiany w zakresie zwolnień z ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących, w tym między innymi:
a) zwolnienie podmiotowe z obowiązku ewidencjonowania obejmujące jednostki samorządu terytorialnego z tytułu niektórych czynności dokonywanych przez ich jednostki organizacyjne;
b) likwidacja dwumiesięcznego zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania dotyczącego podatników, którzy rozpoczynają świadczenie niektórych usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencjonowania;
c) wyłączenie bezwzględnego obowiązku ewidencjonowania niektórych usług opłacanych bezgotówkowo.
28. Zmiany w wykazach towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie.
29. Uchylenie przepisu, który zwalnia od podatku usługi świadczone pomiędzy jednostkami budżetowymi, samorządowymi zakładami budżetowymi oraz jednostkami budżetowymi i samorządowymi zakładami budżetowymi danej jednostki samorządu terytorialnego
30. Pytania i konsultacje.

WYKŁAD POPROWADZI

PAWEŁ BĘBENEK
Ceniony wykładowca i praktyk, doradca podatkowy, który ponad 16-to letnie doświadczenie zawodowe zdobywał w największych polskich spółkach doradztwa podatkowego – Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy oraz Spółce Doradztwa Podatkowego Ożóg i Wspólnicy Sp. z o.o., prowadząc wykłady otwarte i zamknięte zarówno w zakresie podatku VAT jak i w podatku akcyzowym. Obecnie jest Partnerem Zarządzającym w Kancelarii Prawnej i Podatkowej Ferretti Bębenek. Autor i współautor wielu książek, w tym komentarzy z zakresu podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług, podatku dochodowego oraz innych podatków i opłat lokalnych. Jest także autorem kilkudziesięciu artykułów o tematyce podatkowej publikowanych w periodykach naukowych, Gazecie Podatkowej wydawnictwa GOFIN, a także w ogólnopolskich dziennikach (Rzeczypospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu).

Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe oraz  zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
Zapewniamy serwis kawowy i lunch.
 
Termin: 7 lutego 2017 r. godz. 09.00 – 15.00

Miejsce: Regionalna Izba Gospodarcza w Kutnie
Kutno, ul. Wyszyńskiego 11, Sala Konferencyjna
 
Koszt:  Firmy członkowskie –  340 zł/os
            Firmy nieczłonkowskie – 390 zł/os

W przypadku uczestnictwa więcej niż jednej osoby z danej firmy udzielamy  10 % rabatu!
 
Zainteresowanych prosimy o wypełnienie załączonego Formularza Zgłoszeniowego i przesłanie go do Biura Izby faksem lub e-mailem w nieprzekraczalnym terminie do dnia  3 lutego  2017 roku.
Wszelkich informacji udzielają:
Wiesław Antoniak – Dyrektor Biura RIG w Kutnie
Klaudia Wierzbicka
Tel.: ( 024) 355-90-09; 
Fax.: (024) 355-80-08

czytane : 369 razy

[ powrót]