SZKOLENIE - Wszystkie ważne sprawy w prawie pracy (18.05.2017 r.)
użytkownik : admin
dnia : 2017-04-24 13:31

Szanowni Państwo!

Serdecznie zapraszamy na szkolenie dotyczące przepisów Prawa pracy po zmianach.

Wszystkie ważne sprawy w prawie pracy.
W jakich sytuacjach należy wydać świadectwo pracy do 30 czerwca 2017 r.?


 
Zakres tematyczny szkolenia:

Sporządzenie i wydanie świadectwa pracy od 1 stycznia 2017 r.
• W jakich sytuacjach należy wydać świadectwo pracy w nowym stanie prawnym?
• W jakich sytuacjach konieczne jest wydanie świadectwa pracy do 30 czerwca 2017 r. za okresy zatrudniania przypadające w starym stanie prawnym?
• Co oznacza postać papierowa lub elektroniczna wniosku o wydanie świadectwa pracy?
• Jaki poprawnie liczyć terminy związane z powstaniem obowiązku wydania świadectwa pracy?
• W jakich sytuacjach pracodawca musi wydać świadectwa pracy w dniu rozwiązania stosunku pracy, a w jakich może to uczynić nastąpić w ciągu 7 dni od dnia ustania stosunku pracy?
• Czy świadectwo pracy można wydać za pośrednictwem firmy kurierskiej?
• Jakie konsekwencje niesie nadanie wzorowi świadectwa pracy charakteru pomocniczego?
• Czy świadectwo pracy może zostać sporządzone w sposób zupełnie odmienny od wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia?
• Jakie dokumenty związane z wydaniem świadectwa pracy mogą być sporządzone w postaci papierowej lub elektronicznej, a jakie wymagają zastosowania formy pisemnej?
• W jaki sposób w nowym stanie prawnym określić w świadectwie pracy rodzaj pracy wykonywanej przez pracownika oraz wymiar czasu pracy?
• W jakich sytuacjach i w jaki sposób należy wskazać w świadectwie pracy podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy (np. art. 52 Kodeksu pracy)?
• W jakich sytuacjach i w jaki sposób należy w świadectwie pracy zawrzeć informację o wykorzystaniu urlopu ojcowskiego, rodzicielskiego oraz wychowawczego?
• W jakich sytuacjach należy w świadectwie pracy wskazać imię i nazwisko dziecka, na który udzielono urlopu ojcowskiego, rodzicielskiego bądź wychowawczego?
• W jakim zakresie obowiązek wskazania korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem odnosi się do urlopów wykorzystanych przed 1 stycznia 2017 r.?
• W jakim sposób należy wykazać w świadectwie pracy wykorzystanie ochrony przysługującej pracownikowi korzystającemu z uprawnienia do obniżenia wymiaru czasu pracy w okresie, w którym był uprawniony do urlopu wychowawczego?
• W jaki sposób należy wykazać korzystanie przez pracownika ze zwolnienia, o którym mowa w art. 188 KP?
• W jaki sposób wpływa na treść świadectwa pracy łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą w niepełnym wymiarze czasu pracy?
• W jaki sposób należy ująć w treści świadectwa pracy obniżenie wymiaru czasu pracy w okresie, w którym pracownik był uprawniony do urlopu wychowawczego?
• Jakie informacje należy zawrzeć w części świadectwa pracy dotyczącej wykorzystania dodatkowego urlopu albo innych uprawnień i świadczeń w nowym stanie prawnym?
• Jakie informacje należy zawrzeć w świadectwie pracy, gdy wynagrodzenie pracownika podlegało zajęciu?

Ochrona przedemerytalna po obniżeniu wieku emerytalnego
• Jaki jest zakres ochrony określonej w art. 39 kodeksu pracy?
• Czy ochrona wynikająca z art. 39 kodeksu pracy może trwać dłużej niż 4 lata?
• Do jakich sytuacji należy stosować przepisy przejściowe?
• Jakie przepisy stosować do pracowników, którzy w dacie wejścia w życie nowelizacji podlegają ochronie, a jakie do pracowników, którzy w takiej ochronie znajdą się dopiero po wejściu w życie zmian?
• W jakich sytuacjach ochrona będzie przysługiwała po ukończeniu przez kobietę 60 lat a przez mężczyznę 65 lat?

Korzystanie z pracowników tymczasowych po 1 czerwca 2017 r.
• Jakie okoliczności wykluczają możliwość korzystania z pracy pracowników tymczasowych?
• Jakie nowe informacje będzie zobowiązany przekazać pracodawca użytkownik APT?
• Jakie są obowiązki pracodawcy użytkownika w zakresie umożliwienia pracownikowi tymczasowemu wykorzystania urlopu wypoczynkowego?
• Ewidencja osób wykonujących pracę tymczasową – nowy dokument, do prowadzenia którego jest zobowiązany każdy podmiot korzystający z pracy tymczasowej;
• Jakie są nowe ograniczenia czasowe w korzystaniu z pracy pracownika tymczasowego?
• Jakie skutki dla pracodawcy użytkownika niesie przekroczenie limitów czasowych w korzystaniu z pracy pracownika tymczasowego?
• Zakres zastosowania nowych rozwiązań do osób świadczących pracę tymczasową na podstawie umów prawa cywilnego;
• Jak nowe czyny pracodawcy użytkownika zostały uznane za wykroczenia zagrożone karą grzywny do 30 tys. zł?

Pułapki i niespodzianki przy stosowaniu przepisów o minimalnej stawce godzinowej
• Jakie podmioty są zobowiązane do wypłacania wynagrodzenia w wysokości co najmniej minimalnej stawki godzinowej?
• Do jakich umów cywilnoprawnych ma zastosowanie wymóg zapłaty wynagradzania w wysokości co najmniej minimalnej stawki godzinowej?
• Co można uczynić, aby umowę cywilnoprawną wyłączyć spod zakresu zastosowania nowych rozwiązań prawnych?
• Jakie znaczenie ma miejsce i czas wykonywania zlecenia lub świadczenia usługi dla zastosowania nowych rozwiązań prawnych?
• W jaki sposób identyfikować, czy umowa zawarta z samozatrudnionym musi zostać rozliczona z zachowaniem przepisów ustawy?
• W jaki sposób określać wynagrodzenie w umowie cywilnoprawnej po 01.01.2017 r.?
• W jaki sposób przeliczać wynagrodzenie należne przyjmującemu zlecenie w kontekście zachowania wymogów wynikających z minimalnej stawki godzinowej?
• Jak ustalić cykl rozliczenia umów zlecenia oraz umów o świadczenie usług?
• Czy wypłata wynagrodzenia z umowy zlecenia za dany miesiąc może zostać przeniesiona na następny miesiąc kalendarzowy?
• Czy możliwe jest zawarcia nieodpłatnej umowy zlecenia bądź umowy o świadczenie usług?
• Czy możliwe jest dokonanie potrącenia z wynagrodzenia określonego minimalną stawką godzinową?
• W jaki sposób określić w umowie cywilnoprawnej sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi?
• W jakich sytuacja optymalne jest ewidencjonowanie liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi w sposób analogiczny do ewidencjonowania czasu pracy pracowników?
• W jaki sposób gromadzić informację o liczbie godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi w sytuacji, gdy o miejscu i czasie realizacji zlecenia decyduje zleceniobiorca?
• Jak postępować w przypadku, gdy przyjmujący zlecenie nie przedstawi potwierdzenia liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi?
• Czy dokumenty związane z wykonaniem przepisów o minimalnej stawce godzinowej mogą być przechowywane w postaci elektronicznej?
• W jakim trybie przyjmujący zlecenie będzie mógł dochodzić wyrównania wynagrodzenia do kwoty minimalnej stawki godzinowej?
• W jakich sytuacjach PIP będzie mogła narzucić konieczność wypłacenia wynagrodzenia przy umowie cywilnoprawnej?

Inne zmiany w przepisach prawa pracy, które obowiązują od września 2016 r., stycznia 2017 r. bądź czerwca 2017 r.
• Czy regulamin wynagradzania bądź regulamin pracy, który był obowiązkowy w dotychczasowym stanie prawnym, zachowuje moc obowiązującą po 1 stycznia 2017 r.?
• Czy pracodawca w związku z podwyższeniem liczby pracowników obligującej do tworzenia regulaminu pracy bądź regulaminu wynagradzania może odstąpić od stosowania dotychczasowych aktów prawa zakładowego?
• W jakich sytuacjach i w jakim trybie pracodawca może zastąpić tworzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wypłatą świadczenia urlopowego bądź odstąpić od prowadzenia działalności socjalnej w ogóle?
• Na czym polega dopuszczenie pracownika do pracy?
• Jaka jest minimalna treść potwierdzenia pracownikowi na piśmie warunków zatrudnienia?
• Czy udział w szkoleniu BHP stanowi dopuszczenie pracownika do pracy?
• W jaki sposób zrealizować obowiązek potwierdzenia na piśmie warunków zatrudnienia w przypadku pracodawcy, który prowadzi działalność w kilku miejscach?
• Na czym polega forma dokumentowa czynności prawnej i w jakim zakresie ma zastosowanie w prawie pracy?
                        
WYKŁAD POPROWADZI

MARCIN GRZELAK
Praktyk specjalizujący się w problematyce prawa pracy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego w 1999 r.; wykładowca akademicki.

Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe oraz  zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
Zapewniamy serwis kawowy i lunch.


Termin: 18 maja 2017 r., godz. 09.00 – 14.30

Miejsce: Regionalna Izba Gospodarcza w Kutnie
Kutno, ul. Wyszyńskiego 11, Sala Konferencyjna

Koszt:  Firmy członkowskie – 200 zł/os
  Firmy nieczłonkowskie – 280 zł/os

W przypadku uczestnictwa więcej niż jednej osoby z danej firmy udzielamy  10 % rabatu!
Zainteresowanych prosimy o wypełnienie załączonego Formularza Zgłoszeniowego i przesłanie go do Biura Izby faksem lub e-mailem w nieprzekraczalnym terminie do dnia  16 maja  2017 roku.


FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
 

Wszelkich informacji udzielają:
Wiesław Antoniak – Dyrektor Biura RIG w Kutnie;
Klaudia Wierzbicka 

Tel.; ( 024) 355-90-09; 
Fax.; (024) 355-80-08                                                                                                               

czytane : 751 razy

[ powrót]