SZKOLENIE - Wszystkie ważne sprawy w prawie pracy (18.05.2017 r.) użytkownik : admin dnia : 2017-04-24 13:31 Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszamy na szkolenie dotyczące przepisów Prawa pracy po zmianach. Wszystkie ważne sprawy w prawie pracy. W jakich sytuacjach należy wydać świadectwo pracy do 30 czerwca 2017 r.? Sporządzenie i wydanie świadectwa pracy od 1 stycznia 2017 r. • W jakich sytuacjach należy wydać świadectwo pracy w nowym stanie prawnym? • W jakich sytuacjach konieczne jest wydanie świadectwa pracy do 30 czerwca 2017 r. za okresy zatrudniania przypadające w starym stanie prawnym? • Co oznacza postać papierowa lub elektroniczna wniosku o wydanie świadectwa pracy? • Jaki poprawnie liczyć terminy związane z powstaniem obowiązku wydania świadectwa pracy? • W jakich sytuacjach pracodawca musi wydać świadectwa pracy w dniu rozwiązania stosunku pracy, a w jakich może to uczynić nastąpić w ciągu 7 dni od dnia ustania stosunku pracy? • Czy świadectwo pracy można wydać za pośrednictwem firmy kurierskiej? • Jakie konsekwencje niesie nadanie wzorowi świadectwa pracy charakteru pomocniczego? • Czy świadectwo pracy może zostać sporządzone w sposób zupełnie odmienny od wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia? • Jakie dokumenty związane z wydaniem świadectwa pracy mogą być sporządzone w postaci papierowej lub elektronicznej, a jakie wymagają zastosowania formy pisemnej? • W jaki sposób w nowym stanie prawnym określić w świadectwie pracy rodzaj pracy wykonywanej przez pracownika oraz wymiar czasu pracy? • W jakich sytuacjach i w jaki sposób należy wskazać w świadectwie pracy podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy (np. art. 52 Kodeksu pracy)? • W jakich sytuacjach i w jaki sposób należy w świadectwie pracy zawrzeć informację o wykorzystaniu urlopu ojcowskiego, rodzicielskiego oraz wychowawczego? • W jakich sytuacjach należy w świadectwie pracy wskazać imię i nazwisko dziecka, na który udzielono urlopu ojcowskiego, rodzicielskiego bądź wychowawczego? • W jakim zakresie obowiązek wskazania korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem odnosi się do urlopów wykorzystanych przed 1 stycznia 2017 r.? • W jakim sposób należy wykazać w świadectwie pracy wykorzystanie ochrony przysługującej pracownikowi korzystającemu z uprawnienia do obniżenia wymiaru czasu pracy w okresie, w którym był uprawniony do urlopu wychowawczego? • W jaki sposób należy wykazać korzystanie przez pracownika ze zwolnienia, o którym mowa w art. 188 KP? • W jaki sposób wpływa na treść świadectwa pracy łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą w niepełnym wymiarze czasu pracy? • W jaki sposób należy ująć w treści świadectwa pracy obniżenie wymiaru czasu pracy w okresie, w którym pracownik był uprawniony do urlopu wychowawczego? • Jakie informacje należy zawrzeć w części świadectwa pracy dotyczącej wykorzystania dodatkowego urlopu albo innych uprawnień i świadczeń w nowym stanie prawnym? • Jakie informacje należy zawrzeć w świadectwie pracy, gdy wynagrodzenie pracownika podlegało zajęciu? Ochrona przedemerytalna po obniżeniu wieku emerytalnego • Jaki jest zakres ochrony określonej w art. 39 kodeksu pracy? • Czy ochrona wynikająca z art. 39 kodeksu pracy może trwać dłużej niż 4 lata? • Do jakich sytuacji należy stosować przepisy przejściowe? • Jakie przepisy stosować do pracowników, którzy w dacie wejścia w życie nowelizacji podlegają ochronie, a jakie do pracowników, którzy w takiej ochronie znajdą się dopiero po wejściu w życie zmian? • W jakich sytuacjach ochrona będzie przysługiwała po ukończeniu przez kobietę 60 lat a przez mężczyznę 65 lat? Korzystanie z pracowników tymczasowych po 1 czerwca 2017 r. • Jakie okoliczności wykluczają możliwość korzystania z pracy pracowników tymczasowych? • Jakie nowe informacje będzie zobowiązany przekazać pracodawca użytkownik APT? • Jakie są obowiązki pracodawcy użytkownika w zakresie umożliwienia pracownikowi tymczasowemu wykorzystania urlopu wypoczynkowego? • Ewidencja osób wykonujących pracę tymczasową – nowy dokument, do prowadzenia którego jest zobowiązany każdy podmiot korzystający z pracy tymczasowej; • Jakie są nowe ograniczenia czasowe w korzystaniu z pracy pracownika tymczasowego? • Jakie skutki dla pracodawcy użytkownika niesie przekroczenie limitów czasowych w korzystaniu z pracy pracownika tymczasowego? • Zakres zastosowania nowych rozwiązań do osób świadczących pracę tymczasową na podstawie umów prawa cywilnego; • Jak nowe czyny pracodawcy użytkownika zostały uznane za wykroczenia zagrożone karą grzywny do 30 tys. zł? Pułapki i niespodzianki przy stosowaniu przepisów o minimalnej stawce godzinowej • Jakie podmioty są zobowiązane do wypłacania wynagrodzenia w wysokości co najmniej minimalnej stawki godzinowej? • Do jakich umów cywilnoprawnych ma zastosowanie wymóg zapłaty wynagradzania w wysokości co najmniej minimalnej stawki godzinowej? • Co można uczynić, aby umowę cywilnoprawną wyłączyć spod zakresu zastosowania nowych rozwiązań prawnych? • Jakie znaczenie ma miejsce i czas wykonywania zlecenia lub świadczenia usługi dla zastosowania nowych rozwiązań prawnych? • W jaki sposób identyfikować, czy umowa zawarta z samozatrudnionym musi zostać rozliczona z zachowaniem przepisów ustawy? • W jaki sposób określać wynagrodzenie w umowie cywilnoprawnej po 01.01.2017 r.? • W jaki sposób przeliczać wynagrodzenie należne przyjmującemu zlecenie w kontekście zachowania wymogów wynikających z minimalnej stawki godzinowej? • Jak ustalić cykl rozliczenia umów zlecenia oraz umów o świadczenie usług? • Czy wypłata wynagrodzenia z umowy zlecenia za dany miesiąc może zostać przeniesiona na następny miesiąc kalendarzowy? • Czy możliwe jest zawarcia nieodpłatnej umowy zlecenia bądź umowy o świadczenie usług? • Czy możliwe jest dokonanie potrącenia z wynagrodzenia określonego minimalną stawką godzinową? • W jaki sposób określić w umowie cywilnoprawnej sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi? • W jakich sytuacja optymalne jest ewidencjonowanie liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi w sposób analogiczny do ewidencjonowania czasu pracy pracowników? • W jaki sposób gromadzić informację o liczbie godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi w sytuacji, gdy o miejscu i czasie realizacji zlecenia decyduje zleceniobiorca? • Jak postępować w przypadku, gdy przyjmujący zlecenie nie przedstawi potwierdzenia liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usługi? • Czy dokumenty związane z wykonaniem przepisów o minimalnej stawce godzinowej mogą być przechowywane w postaci elektronicznej? • W jakim trybie przyjmujący zlecenie będzie mógł dochodzić wyrównania wynagrodzenia do kwoty minimalnej stawki godzinowej? • W jakich sytuacjach PIP będzie mogła narzucić konieczność wypłacenia wynagrodzenia przy umowie cywilnoprawnej? Inne zmiany w przepisach prawa pracy, które obowiązują od września 2016 r., stycznia 2017 r. bądź czerwca 2017 r. • Czy regulamin wynagradzania bądź regulamin pracy, który był obowiązkowy w dotychczasowym stanie prawnym, zachowuje moc obowiązującą po 1 stycznia 2017 r.? • Czy pracodawca w związku z podwyższeniem liczby pracowników obligującej do tworzenia regulaminu pracy bądź regulaminu wynagradzania może odstąpić od stosowania dotychczasowych aktów prawa zakładowego? • W jakich sytuacjach i w jakim trybie pracodawca może zastąpić tworzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wypłatą świadczenia urlopowego bądź odstąpić od prowadzenia działalności socjalnej w ogóle? • Na czym polega dopuszczenie pracownika do pracy? • Jaka jest minimalna treść potwierdzenia pracownikowi na piśmie warunków zatrudnienia? • Czy udział w szkoleniu BHP stanowi dopuszczenie pracownika do pracy? • W jaki sposób zrealizować obowiązek potwierdzenia na piśmie warunków zatrudnienia w przypadku pracodawcy, który prowadzi działalność w kilku miejscach? • Na czym polega forma dokumentowa czynności prawnej i w jakim zakresie ma zastosowanie w prawie pracy? WYKŁAD POPROWADZI MARCIN GRZELAK Praktyk specjalizujący się w problematyce prawa pracy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego w 1999 r.; wykładowca akademicki. Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu. Zapewniamy serwis kawowy i lunch. Termin: 18 maja 2017 r., godz. 09.00 – 14.30 Miejsce: Regionalna Izba Gospodarcza w Kutnie Kutno, ul. Wyszyńskiego 11, Sala Konferencyjna Koszt: Firmy członkowskie – 200 zł/os Firmy nieczłonkowskie – 280 zł/os W przypadku uczestnictwa więcej niż jednej osoby z danej firmy udzielamy 10 % rabatu! Zainteresowanych prosimy o wypełnienie załączonego Formularza Zgłoszeniowego i przesłanie go do Biura Izby faksem lub e-mailem w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 maja 2017 roku.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY Wszelkich informacji udzielają: Wiesław Antoniak – Dyrektor Biura RIG w Kutnie; Klaudia Wierzbicka Tel.; ( 024) 355-90-09; Fax.; (024) 355-80-08 |
|
czytane : 751 razy | [ powrót] |